
Aká je identita Žiliny? Nie je to jednoduchá otázka. Historicky bola centrom obchodu, križovatkou ciest, mestom na sútoku troch riek, dopravným uzlom. Dnes je to mesto nezávislej kultúry, kvalitného futbalu, automobilového priemyslu s veľkým technologickým potenciálom. Ale Žilina je tiež mestom, odkiaľ odchádzajú mladí ľudia a nevracajú sa, mesto s množstvom ľudí prisťahovaných z vidieka. Žilina má mnoho identít. My vnímame Žilinu ako mesto príležitostí. Mnoho príležitostí na podnikanie, prácu, šport, umenie, mnoho spôsobov trávenia voľného času. Mrzí náš však, že naše mesto stagnuje. Nevyužíva svoj potenciál naplno. To musí skončiť. Jedným z prvých krokov je vedieť, kto sme a kam ako mesto kráčame. Žilina má bohatú kultúrnu minulosť a ešte lepšiu budúcnosť pred sebou. To podstatné sa ešte len stane. Ak budeme chcieť. Potrebujeme podporiť vznik kultúry priamo v meste, od miestnych tvorcov. Musíme podporovať talenty od mladého veku a vytvoriť im príležitosti pre prácu v dospelosti. Mesto musí ísť samo príkladom v kultúre aj kultúrnosti. Kultúra, to nie je len umenie. To je aj čistota, stav verejných priestranstiev. Kultúrou sú aj architektonické súťaže na verejné stavby a istá svetovosť, ktorá kedysi k Žiline patrila a právom patrí aj dnes. Musíme sa však o to posnažiť.
Marek Adamov
Ján Ničík
Peter Fiabáne

Identita mesta
Vytvorenie jasnej značky mesta Žilina
Definovanie identity mesta
Tvorba vizuálneho a obsahového charakteru mesta

Kultúra
Aktívnejšie podporiť vznik miestnej kultúry priamo v Žiline
Vytvoriť kultúrny hub pre kreatívny priemysel
Zaviesť systém vyhľadávania a podpory talentov
Zvýšiť podporu základných, stredných umeleckých škôl a konzervatórií
Navýšiť podporu festivalom a kultúrnym podujatiam na pôde mesta
Vyriešiť situáciu s chýbajúcou koncertnou halou
Navýšiť objem financií v grantovom systéme mesta, v kapitole kultúry
Kultúra je aj kultúrnosť. Mesto musí ísť príkladom vo všetkých oblastiach svojho fungovania
